2 Ekim 2015 Cuma

Kakaolu Süpriz Kek

Merhabaaa,
Sevgili arkadaşım Handan'ın internette bulduğu ve aynı günün akşamında nasıl olacağını çok merak ettiğimizden ikimizin de ayrı ayrı yaptığı süpriz kekin görüntüsünü ve tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.
Benim içine koyduğum hindistan cevizi topları biraz sulu ve kek kıvamında olduğu için içinde eridi gitti, hatta iş yerine götürmeyi düşünmüyordum ancak akşam çaya gelen komşularıma ikram ettiğimde tadının çok güzel olduğunu söyledikleri için dayanamadım ve çaydan kalan kekin bir kısmını iş yerine götürdüm.
Ben daha keki ortaya çıkarmadan bir de ne göreyim Handan keki yapmış, hem de hindistan cevizi topları tam da tarifteki gibi olmuş, ancak o hindistan cevizini biraz daha fazla koyduğunu söyledi sanırım bu nedenle benimkiler gibi sulu olmadı. Ancak fırını fazla ısındığından kek azcık kuru olmuştu.

Handanın Keki

Benim Kekim
 
İç Dolgu Malzemeleri:
1.)2 Adet yumurta akı,
2.)3 Yemek kaşığı süt,
3.)1 Çay bardağı pudra şekeri,
4.)1 Su bardağı dolusu hindistan cevizi
Yapılışı:
İç dolgusu için hindistan cevizi,yumurta akı,pudra şekeri,süt ve pudra şekeri karıştırılır. El marifetiyle yuvarlar toplar yapılır, bi tabağa dizilerek bekletilir.
Kek Malzemeleri:
1.)3 Yumurta,
2.)1 Su bardağı şeker,
3.)1 Su bardağı sıvıyağ,
4.)1 Su bardağı süt,
5.)1 Paket kabartma tozu,
6.)1 Paket vanilya,
7.)3 Yemek kaşığı tepeleme kakao,
8.)2 Su bardağı un,
Yapılışı:
Yumurta ve şeker, mikserle çırpılır. Süt,sıvıyağ,kakao, un, vanilya,kabartma tozu eklenip malzemeler karışana kadar karıştırılır.Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına kek harcının yarısı dökülerek hindistan cevizli toplar aralıklı olarak dizilir. Kalan hamur kek kalıbına dökülerek 180 derecelik fırında pişirilir.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder