30 Eylül 2015 Çarşamba

Kışlık Yiyecek Hazırlıkları Tamamlandı (2)

Bir önceki yazımda kışlık yiyecek hazırlıklarıma başladığımı ve kırmızı biberleri nasıl hazırlayarak derin dondurucuya attığımı anlatmıştım. Bu yazımda da (daha önceki yazılarımdan birinde paylaştığım) kemik suyunu, taze fasulyeyi ve vişneleri derin dondurucuda nasıl muhafaza ettiğimi anlatacağım.
 
Bittikçe devamlı olarak yaptığım ilikli kemikleri güvendiğim bir marketten ayırttım ve evde kaynattıktan sonra soğuttum, buzluk poşetlerinin ağız kısmına huni takarak içine kemik sularını doldurdum, ağızlarını bağladım, üst üste dizerek buzluğa koydum. Bunları çorbalara, pilavlara, yemeklere kırarak atıyorum, kesinlikle hazır et veya tavuk bulyon kullanmıyorum.
Taze fasulyeleri yıkadıktan sonra doğradım, domatesleri kaynar suda beklettikten sonra kabuklarını soydum doğradım ve fasulyelerle birlikte aynı derin bir tencerede az miktar tuz ve yağını ekleyerek kavurdum. Soğuduktan sonra yine buzluk poşetlerine koyarak derin dondurucuya yerleştirdim.
Oturduğumuz sitenin girişindeki vişne ağacından toplanan vişneleri de yıkayarak buzluk poşetlerine koyduktan sonra derin dondurucuya yerleştirdim. Bu vişneleri komposto yapımında ya da keklerin üzerine doğramak için kullanıyorum.
Umarım yazım faydalı olmuştur.
Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder