30 Eylül 2015 Çarşamba

Kışlık Yiyecek Hazırlıkları Tamamlandı (1)

Merhaba,
Ev hanımlarının eylül ayında yapmış olduğu faaliyetlerden birisi de kış için derin dondurucuya atılacak yiyeceklerin hazırlanmasıdır. Buzdolabımın derin dondurucusu haricinde bir dondurucum olmadığından ben de sığdığı kadarıyla kendimce birşeyler hazırladım ve sizlerle paylaşmak istedim.
C vitamini deposu olan, sindirim sistemini düzenlediği için mide açısından oldukça yararlı olan, stresi ve kolestrolü azaltan, iştah açan, metabolizmayı hızlandıran, kan dolaşımını düzenleyan, karaciğer ve akciğer dostu olan, damar tıkanıklarının oluşmasını engelleyen ve yazamadığım başkaca faydaları olan kırmızı biber ile göreve başladım.  

 
Öncelikle kırmızı biberleri yıkadım, süzdüm ve kuruttum. Sonrasında yağlık kağıt serili olan fırın tepsisine dizdim. Fırında közlendikten sonra soğuması için 5-10 dk kadar beklettim ve kabuklarını soydum. Salata tahtasında resimde göründüğü gibi doğradım. Doğranmış kırmızı biberleri derin bir kaba koyduktan sonra üzerine zeytinyağı, bolca doğranmış sarımsak ve tuz ekledikten sonra harmanlıyoruz. Soğuduktan sonra da buzdolabı poşetlerine koyup derin dondurucuya atıyoruz.
Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder