11 Eylül 2014 Perşembe

Yeni Doğan İhtiyaçları

Yeni doğacak bebeğin  evinize getireceği mutluluk ve heyecanın yanı sıra özellikle de ilk bebeğiniz ise tecrübesizlik nedeniyle neler almanız gerektiği konusunda panik yaşayacak olmanız çok normal. Kendi deneyimlerim ve araştırmalarım neticesinde sizlere bu konuda yardımcı olmak için bu yazıyı paylaşmaya karar verdim.
Kıyafet ile başlayacak olursak, küçük bebeğin ihtiyacı olacak kıyafetlerin haricinde çok fazla kıyafet çeşidi almanıza gerek yok, zaten hediye olarak bir sürü kıyafet alacaksınız.
0 ay, 0-3 ay, 3-6 ay, 6-9 ay aralığında ihtiyaç duyulan çıtçıtlı ve mevsimine göre kısa kollu, kolsuz ya da uzun kollu badiler, çorap, tulum, bere, eldiven( yeni doğanın kendini çizmemesi için)gibi ihtiyaçlarınız olacak. Bu kıyafetlerin seçiminde kaliteli malzemeden olmasına dikkat edin, boyası akmayan, açık renk ve %100 pamuklu ürünleri tercih ederseniz, hem bebeğinizin sağlığı için hem de ürünün uzun ömürlü olması açısından uygun bir tercih yapmış olursunuz. Ben Funna Baby nin (ör:alttaki resim) ürünlerini kullandım, oldukça da memnun kaldım, gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim.
                                     
 
Kış mevsiminde iseniz hediye gelecek olan el örgüsü yelekler de ihtiyacınızı görecektir.
Bebeğinizin en az iki yaşına kadar anne sütü almasını umut ederek süt sağma pompasına da ihtiyacınız olacağını hatırlatmak isterim, özellikle de imkanınız varsa elektrikli olanlardan almanızda fayda var.



Park yatak ve bebek odası  için yatak aldık, ama bebek odasındaki yatağa hiç gerek yok. Ben odasındaki beşik olan mobilyanın önünü açtım. Koltuk gibi kullanıyorum.
Pamuklu yorgan, pike ve pamuklu penye battaniyelerden birer ikişer alabilirsiniz.
İl k başlarda elinizle kopartabileceğiniz tırnakları için küçük bir bebek tırnak makası edinebilirsiniz. Oğlumun tırnaklarını keserken çok zorlandım, kesmek kolay ama kuzucum parmaklarını vermemekte ve ağlamakta ısrar edince müzikler, oyunlar, şarkılar ile oyalayarak yavaş ilerleyen bir süreç içinde işlemi tamamlıyordum, bazen serçe parmağını vermiyordu ve bir sonraki kesime kadar kalıyordu J
Şimdi ise banyodan sonra yatağın üzerinde oturuyor ve küçük parmaklarını ellerime alıyorum tık tık kesiyorum, kuzum hiç sesini çıkarmıyor, hatta bazen bana gülüyor. Ama her tırnağını kestiğimde o zahmetli günler aklıma geliyor.
Altını silme bezi olarak, yeni doğan için saf su ve pamuk içerikli olandan kullandık, hala da kullanıyoruz.  Kokulu yada içinde bir sürü kimyasal olan bezler pişik yaptı.
Banyo için küçük bir bornoz, iki üç tane havlu işimizi gördü, hala da kullanıyoruz. Bir tane banyoda sarıyorum bir tane de banyodan çıktıktan sonra üzerinde kurulanmak için altına seriyorum.
Gelelim 6. Aydan sonra ek gıdaya geçiş dönemine, her şeyi püre haline getirip başlarda vermeye başlasak ta yavaş yavaş çatalla ezerek ve sonrasında da parçaları büyütmeye başlayarak yedirmeliyiz ki çocuğumuz pürenin haricinde yemiyor durumunda olmasın.
Yoğurdunuzu kendiniz mayalayıp verirseniz en sağlıklısı olur, ben 6. Ayından beri hazır yoğurt vermiyorum.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar J Sevgiyle ve bebeğinizle kalın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder