27 Ağustos 2014 Çarşamba

Kışa Hazırlık Başlıyor

   Her ne kadar buz dolabının kendi derin dondurucusunun haricinde bir derin dondurucum olmasa da, kendi çapımda yettiği kadar kış için hazırlığımı yapmaya çalışıyorum.
   Vişne almayı bu yaz ihmal ettiğimden aklıma bizim sitenin dışındaki vişne ağacı geldi ve sahibinden rica ile biraz vişne aldım, yıkayarak orta boy bir saklama kabına koyarak derin dondurucuya attım, ben genelde vişneleri kabın içinden istediğim kadar alarak ve daha buzlu iken doğrayarak keklerde kullanıyorum, tercihe göre komposto yapımında da kullanılabilir.
   Patlıcanları yıkayıp kuruladıktan sonra üzerine yağlı kağıt serilmiş olan fırın tepsisine diziyor ve fırında közlüyorum, fırından çıkarttıktan sonra kabuklarını soyuyorum, bıçakla doğruyorum, soğuduktan sonra istediğim kadar bölerek poşetliyor ve dondurucuya atıyorum.
   Aynı yöntemi yeşil ve kırmızı biberler için de uyguluyorum.
   Gelelim pazar alışverişinin vazgeçilmezi olan taze fasulye ve yumurta domateslere:)
   Fasulyeleri yıkayıp doğruyorum, domatesleri kabuklarını soyduktan sonra (kolay soyulması için kaynar suda bekletebilirsiniz) doğruyorum, ikisini göz kararı birleştirdikten sonra büyük bir tencerede biraz tuz ekleyerek ve ara ara karıştırarak rengi dönene ve yumuşak hale gelene kadar pişiriyorum, soğutup istediğim miktarda  poşetlere koyduktan sonra poşetlerimin top top olup çok yer kaplamaması için üzerine bastırarak düzeltiyorum, üst üste dizerek dondurucuya atıyorum. (Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi dondurucuya yerleştirdim.)
   Menemenlik ya da yemeklerde kullanmak üzere domates yapımına gelirsek, domatesleri kabuklarını soyduktan sonra yeşil biberlerle birlikte küçük küçük doğruyoruz ya da robottan geçiriyoruz, domates ve biberleri derin ve büyük bir tencerede kaynatıyoruz, menemen kıvamına geldikten sonra, sıcak sıcak kavanozlara dolduruyoruz ve kavanozları ters çevirip soğuyana kadar o şekilde bekletiyoruz. Soğuduktan sonra kuru ve serin bir yerde düz çevirerek muhafaza ediyoruz.  
    Kuru fasulye, bezelye, barbunya gibi sert ve pişmesi zaman alıcı bakliyatları ise düdüklü tencerede haşlayıp, süzdükten sonra soğutup, poşetleyerek buzluğa atabilirsiniz. 
    Vaktiniz ve yeriniz olursa, yeşil dolmalık biberleri ve yaprak sarması şeklinde hazırlayacağınız dolmaları saklama kabına ya da poşete koyduktan sonra istediğiniz zaman pişirmek üzere dondurucuya atabilirsiniz.

taze fasulye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder