14 Temmuz 2014 Pazartesi

Naçizane iftar sofralarım



Eşimle küçük ve mütevazi balkonumuzda bir iftar masası hazırladık, tüm gün Burakla oynamaktan yorgun düşen komşumuzun sevimli kızı Selocanı da çağırmayı unutmadık...
İftar sofrası
Yemeklerim bölümünde yer alan tava böreğini komşularıma bu sofrada ikram ettim...

*Bir iftar akşamında davetsiz gelerek beni mutlu eden komşularım için hazırladığım tava böreği. 

TAVA BÖREĞİ
Malzemeler ve Yapılışı: Tavamı yağladıktan sonra bir tane yufkayı açtım, içine süt, sıvıyağ, erimiş tereyağı ve yumurta karışımının bir kısmını döktüm, üzerine bir yufkanın yarısını parçalayarak yerleştirdim, peynir maydanoz harcımı koydum ( bu harca yağda iyice öldürülen ve üzerine isot eklenen kuru soğan da ekleyebilirsiniz), yufkanın kalan diğer yarısını da koyduktan sonrasıvı  harcımdan biraz daha döktüm. Dışarı doğru sarkmış olan en alttaki yufkamı kapattım ve sıvı harcımın kalan kısmını da döktüm, tavamın kapağını kapatarak en kısık ateşte altı kızarana kadar pişirdim, piştikten sonra diğer yüzünü de çevirerek pişirin. Afiyet olsun.



*Canım oğlum ve halasının kuzusu küçük mirayım için yaptığım doğal irmikli tereyağlı ve pekmezli kurabiyeler.

İRMİKLİ KURABİYE
Malzemeler ve Yapılışı:-2 çay bardağı un(Bir bardağını yulaf unu yapabilirsiniz)
-1/2çay baradağı irmik
-2 çay baradağı pirinç unu
-4 yemek kaşığı tereyağı
-2 yemek kaşığı pekmez (Arttırabilir ya da azaltabilirsiniz)

1-Terayağı,un,pirinç unu,pekmez ve irmiği karıştırıp kulak memesi kıvamında hamur elde ediyoruz.
2-Hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar kapartarak elinizle ya da kalıpla şekillendirin.
3-Önceden ısıtılmış 175 dereceli fırında 20-25 dakika pişiriyoruz.pişen kurabiyeleri fırından çıkartıyoruz.

Ben bir kısmını buzdolabı poşetine koyarak buzluğa attım, özellikle dışarı çıkarken yanıma bir kaç tane alıyorum, bebişkomun eline veriyorum, bebek arabasında gezdirirken kıtır kıtır yiyiyor. Afiyet olsun...
Tava böreği ve irmikli bebek kurabiyesi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder